|
Fox EPP 66“
Tenhle kousek jsem uviděl, když jsem si nechával instalovat Jeti Duplex do
vysilače. Rozpětí necelých 1700 mm, slušné hodnocení v diskuzi na RC Manii a
snaha mít něco na létání na křovinatých svazích hezčího než obvyklá
samokřídla mě přesvědčily. Je to můj první pěnolet. Cena 1690.-. Stavba
jednoduchá, všechno do sebe zapadá.V křídle je zalepená uhlíková trubka jako
nosník, spojka křídla asi 6 mm uhlíková tyčka 600 mm dlouhá – jako u Discuse
CM Pro. Nejvíc práce mi dalo vyrobení několika prodlužováků. Přijimač
Schulze Delta 835 ( uvolnil se po instalaci Duplexu ), výškovka Hitec S 422
( standartní velikost ), směrovka Graupner C 261 ( mikroservo- zbylo z
házedla ) a na křidélka mikroserva Hextronik s kovovými převody. Ovládání
směrovky není nutné, ale když už jsem ta serva měl …
Díky 8 kanálům ve
vysilači i přijimači má křidélka ovládaná kanály 1 + 5 a 3. kanál vyklápí
křidělka nahoru jako brzdy. Bál jsem se, že servo směrovky v kýlovce způsobí
těžiště moc vzadu, ale se zdrojem 4x AAA aku (mikrotužky ) je těžiště přesně
v udaném bodu 52 mm za náběžnou hranou u kořene. Hmotnost 452 g, tedy asi o
32 g víc, než udává výrobce ( asi bez serva směrovky ). Pořád je to ale
zatížení asi 22,6 g/ dm2. Na Model Hobby to jeden prodejce vystavoval jako
elektrolet, na RC Manii byl příspěvek o aerovleku. Otvor ve výztuze čumáku a
kanálek směrem dovnitř naznačuje, že i s tím výrobce počítá. Ten výrobce je
Windrider R.S.B. Aviation Ltd., Hong Kong, http://www.windrider.com.hk
Výrobce má taky v letáku přiloženém ke stavebnici „Airliner“ 8 stop, se 4
motory (jen atrapy), taky z EPP, jako svahový větroň.
Poprvé letěl Fox na svahu u vesnice Korno, ale vítr nefoukal, tak šlo jen o
klouzání. Klouzavost je překvapivě dobrá, citlivost na kormidla značná. Při
přetažení má snahu padat po křídle, ale uřídit se to dá. Snad by to chtělo
trěžiště trochu dopředu, ale to napoví delší let na svahu. Vyzkoušeli
všichni přítomní, Tomáš, Vláďa a já. Adam
zpět
|
|