Tomášova KA1

Asi před 3 lety jsem na aerovlecích v Lipencích vyhrál krásnou historickou figurku pilota. Do moderního větroně se nehodící. Stále jsem odkládal stavbu nějakého historického větroně, aby to nebylo moc složité. Inspirací mi byly nově vzniknuvší větroně Pionýr a K4, dobře létající na Rané. Asi před 3 týdny padla volba na KA1, protože nic jednoduššího již nemůže být - 20 žeber a motýlkové ocasní plochy. Zvolil jsem si rozpětí 4,5m. Ale po sestavení žeber křídla jsem se zděsil. Bylo to skoro úchylné měřítko 1:2. Nic proti velkým větroňům, ale raději měřítko do 1:2,5 či 1:1. Žebra jsem proto z nosníku zase vylámal a zmenšil je na rozpětí 4,2m. Trup je laminátový na ztracené polystyrénové kopyto a následně vyztužené zevnitř. Křídlo - překližková žebra, balza, smrkové nosníky. VOP balzová, vše lepeno Herkulesem.

Celkový pohled

 

První sestavení

 

Pečlivá stavební dokumentace

 

Ocasní plochy

 

 Pilotovi pracovně říkám Charouzek, protože jako by vypadl z oka dlouholetému bývalému plachtařskému instruktorovi z Točné z dob Svazarmu. V nejbližší době nebude otálet v krabici, zažije ty géčka i tvrdá přistání na palubě imperialistického stroje KA1. Přidávám kontakt p. Boučka, který takové i jiné piloty vyrábí:  k.boucek(zav)seznam.cz

Tomáš Fiala
 

zpět

WebZdarma.cz