Jeti – Duplex – praktické zkušenosti
S tímhle menším modelem jsem problémy s dosahem zatím neměl. Vysilač pozná ztrátu spojení ( např. po vypnutí přijimače v modelu ). Vyzkoušel jsem, že na vysilač reaguje jen ten přijimač, který byl zapnut jako první (něco jiného by bylo, kdyby 2.přijimač byl zapojen jako „klon“dle návodu výrobce, to jsem ale nezkoušel ). Taky jsem zatím nezkoušel programování Jetiboxem, nastavení modelů v původním vysilači zůstává platné i pro Jeti Duplex, pokud je pro režim PPM. Pokud je nějaký model nastavený pro PCM, je nutné jej přenastavit nebo zkopírovat do PPM, s PCM si Jeti nerozumí. Takhle mám možnost pro řízení jednotlivých modelů použít jak původní 35 MHz, tak 2,4 GHz. Podle některých hlasů vzniká ( možná ) problém při více servech a slabých zdrojích, kdy krátkodobý pokles napětí ( snad ) může způsobit chvilkovou ztrátu spojení. Pokud je to pravda, dalo by se tomu čelit tvrdými zdroji a snad osazením kondenzátorů ( jakých a kam by měl říct někdo znalý ). Je nutné uvážit, že přijimač v modelu taky vysílá ( obousměrné spojení ) a spotřeba v modelu při stojících servech je větší než u původního spojení na 35 MHz. Já odhaduji, že použitelná doba letu při stejných bateriích je o několik minut kratší. Na diskuzních fórech se objevily úvahy, že instalace vysilačového modulu do vysilačů bez výměnného VF modulu je nelegální – prý je legální jen to, že původní VF modul vyndám ( potom to, co zbývá, není považováno úředně za vysilač, který byl certifikován) a instalací modulu 2,4 GHz vznikme něco, co původní generální licenci nepodléhá. Pokud by to byla pravda a na letištích se začali objevovat pánové provrtávající nelegální vysilače, mám už koupený druhý starší vysilač FX 18, kterým bych vysílal jen 35 MHz a z vysilače dosavadního bych nechal 35 MHz vykuchat a vysílal bych jen na 2,4 GHz.
Adam
|