Výroba kabin
Pilou
ořežeme přebytečné dřevo a sekyrkou či nožem
Kopyto musí být asi o 1cm větší než samotná kabina. Oproti vakuovému tváření nevadí malá dírka či prasklinka.A teď vlastně z jakého materiálu budeme lisovat? Z pet-lahví od 2,5l do 10l, na větší kabiny jsou vhodné hranaté 5litrové láhve a 10litrové láhve na destilovanou vodu či limonády z Makra.
Malé kabiny vytváříme tak, že kopyto zastrčíme do lahve a vyšprajcujeme dřevem a klínky tak, aby materiál byl pěkně napnutý. Zahříváme infrazářičem či teplovzdušnou pistolí. Ale jak je to u velkých kabin na větroně v měřítku 1:3? Tam již vezmeme velkou 10litrovou láhev od destilované vody, uřízneme hrdlo a část dna a rozstříhneme od dna k hrdlu, většinou tam, kde je nálepka. Takto vzniklou nemotornou plachtu se snažíme přiložit a napnout na březové kopyto. Většinou na boku máme dno a na druhém boku hrdlo. Na spodních stranách kopyta a na přední a zadní straně zajistíme nastřelovacími sponkami 8-10mm, a to spíš více než méně.
Při stahování pet-lahve se totiž vyvíjí dost velká síla! Musíme si uvědomit, že pet-lahve jsou ve skutečnosti vyfouknuty za tepla z válečku o průměru 3cm a teplem se díky své tvarové paměti do tohoto malého tvaru vrací.Přikládám foto z výroby kabiny na K1 z pětilitrové hranaté láhve od limonády. Z té se dá vyrobit kabina i na větroň 3-4m. Láhve vybíráme z palety, aby nebyly poškrábané.
Myslím, že tato metoda je časově nenáročná a s výbornými výsledky. Pokud se
nám kabina ze stavebnice rozbije, můžeme ji touto metodou spravit. Slepíme
ji, položíme do písku a odlijeme sádrový model z kvalitní bílé sádry. Kopytu
po týdenním vysoušení zabrousíme dno a na boky a dno přilepíme 10mm měkkou
překližku. Vše zabrousíme do hladka a lisujeme stejně, jako bychom měli
dřevěné kopyto. Vím, že s kabinami od výrobců je problém. Při tvrdém
přistání či stárnutím kabiny praskají. Z pet-lahví vydrží vše.
|